نوشته شده توسط : سرپرست تیم توریستی

 

 شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در هنگام اتوکشی و به خصوص بخارپز شدن متوجه بوی بد و نامطبوع پر اتو شوید. این بو گاهی آنقدر قوی است که حتی روی لباس هم باقی می ماند.

در این مقاله قصد داریم به بررسی علل بوی بد اتو پرس بپردازیم. با دانستن این عوامل می توانید از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنید.

اگر هم اکنون چنین مشکلی برای شما پیش آمده است می توانید برای رفع بوی نامطبوع از مراکز خدمات و تتعمیراتوپرسدراصفهان کمک بگیرید.

چرا اتو پرس بوی بد می دهد؟

به طور کلی 4 دلیل اصلی برای بوی بد اتو پرس وجود دارد:

  • استفاده نکردن از اتو برای مدتی طولانی
  • باقی ماندن آب برای مدتی طولانی در داخل مخزن اتو پرس
  • استفاده از آب پر از املاح
  • وجود رسوب های زیاد در دستگاه

در ادامه به بررسی دلایل بروز هر کدام از این موارد در اتو پرس پرداخته و مسائل مربوط به آنها را نیز بیان می‌کنیم.

استفاده نکردن طولانی مدت از اتو پرس

اگر از دستگاه اتو پرس خود برای مدت طولانی استفاده نکنید حتماً با این اتفاق مواجه می‌شوید. به خصوص آنکه مخزن آب اتوپرس را خالی نکرده باشید.

با این حساب در اولین نوبت استفاده از اتو پرس و به محض روشن کردن دستگاه و بخاردهی، متوجه بوی نامطبوع خواهید شد. آب راکت و رشد میکروب ها در آن، علت ایجاد بوی مشابه با گندیدگی در اتو پرس است.

استفاده از آب شهری با املاح بالا

علت دوم استفاده از آب شهری است. آب شهری برحسب منطقه محل سکونت می تواند مقادیر زیادی از املاح و مواد معدنی را در خود به صورت محلول داشته باشد.

زمانی که شما از آب با چنین خصوصیاتی برای دستگاه اتو پرس خود استفاده می کنید، در اثر حرارت و تبخیر شدن آب، املاح درون دستگاه ته‌نشین کرده و بوی نامطبوعی از آن به مشام می‌رسد.

البته شدت این بو به اندازه عامل اول یعنی عدم استفاده طولانی مدت از اتو پرس نیست اما باز هم می‌تواند ناخوشایند باشد.

تکنیک ‌های رفع بوی بد اتو پرس

اگر متوجه شدید که اتوپرس بوی بد گرفته است؛ نگران نباشید! با انجام چند کار ساده می‌توانید اتو را مثل روز اول کنید. در این قسمت چند ترفند ساده و کاربردی معرفی کرده‌ایم.

شستن مخزن آب اتو پرس

ساده‌ترین و اولین کار برای رفع بوی بد اتو پرس، شستن مخزن آب است. زوایای موجود در مخزن، محل مناسبی برای رشد کپک و قارچ است. کلنی‌های قارچ در ابتدای مراحل رشد در اندازه‌ای نیستند که قابل رویت باشند؛ اما همین کلنی‌ها می‌توانند عامل تولید بوی بد شوند؛ بنابراین لازم است با یک برس کوچک و کمی شوینده به جان مخزن بیفتید و حسابی تمیزش کنید.

 

بهتر است این کار را در فواصل زمانی منظم انجام دهید تا حین اتو کردن لباس‌ها با بوی بد روبه‌رو نشوید. لزج‌شدن دیواره‌های مخزن اتو می‌تواند به شما این اخطار را دهد که وقت سابیدن رسیده است؛ ولی شما نگذارید کار به لزج‌شدن برسد. قبل از رسیدن به این مرحله، مخزن را تمیز کنید.

استفاده از سرکه و آب

سرکه یکی از پرکاربردترین مواد در ترفند‌های خانگی‌ست. برای رفع بوی بد اتو پرس هم می‌توان دست‌به‌دامان سرکه شد؛ چرا که دشمن قسم‌خورده یکدیگرند! برای این کار کافی‌ست یک واحد سرکه را با دو واحد آب مخلوط کنید و در مخزن اتو بریزید. سپس اتو را روشن کنید. درجه حرارت را بالاتر از متوسط بگذارید. منتظر بمانید تا اتو بخار کند و حجم آب و سرکه نصف شود.

این کار علاوه‌بر مخزن آب، باعث ضدعفونی‌شدن تمام مسیرهای غیر قابل دسترس هم می‌شود. اگر بوی بد از بین نرفت، همین کار را دوباره تکرار کنید. سرکه علاوه‌بر رفع بوی بد، رسوبات موجود در قسمت‌های مختلف اتوپرس را از بین می‌برد و باعث افزایش طول عمر آن می‌شود. در آخرین مرحله، مخزن را با آب مقطر خالی پر کنید و اجازه دهید اتو کار کند و مخزن خالی شود تا بوی سرکه هم از بین برود.

نتیجه گیری از نحوه رفع بوی بد اتو پرس

در این مقاله سعی کردیم روش های مختلفی که باعث رفع بوی بد اتو پرس شما می شوند را با هم مرور کنیم.  در درجه اول  دلایلی که باعث بروز بوی بد در اتو پرس شما می شوند را با هم برشمردیم. در قدم بعدی هم به صورت مجزا ترفندهایی برای هر یک از آنها را بیان کردیم.  با استفاده از این ترفندها می‌توانید بهترین عملکرد را در اتو پرس برای اتو زدن لباس های خود ایجاد کنید.

 





:: بازدید از این مطلب : 774
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 16 دی 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: